tisdag 29 maj 2012

Stolt mamma

Min älskade kille har varit SÅ duktig idag kan ni tro. Trots att magen ekade av hunger så sa han knappt någonting om att det inte blev någon frukost (men jag som mamma kände mig urusel som inte gav honom mat). På sjukhuset blev det en lång väntan, ca 4,5h, men efter drygt 2,5 fick han ett glas saft vilket försvann med ljusets hastighet ner i magen. Han Emlades utan protester, och sen när narkossköterskan kom en timma senare och satte en infart på honom så var han också jätteduktig. Då fick han glukosdropp och fick i sig lite energi. Vi satt tillsammans i sängen på salen och tittade på barnkanalen.

Så blev det dags att åka ner till operation, och efter lite tårar kring att han måste kissa först, så gick det bra och sen kunde vi åka ner. Jag fick på mig en snygg rock och mössa, och följde med min älskling in på operationssalen. Jag fick en stol att sitta i och satt vid hans huvud och höll honom i handen hela tiden. Han var så duktig, sa inte ett ljud när de kopplad på honom alla övervakningsslangar, och sedan somnade han lugnt och fint. Känslorna svallade över, både av stolthet, men också över att han måste gå igenom det här och att jag måste lämna honom till okända personer från och med nu tills det att de ringer och säger att han har vaknat. Tårarna kom med oanad hastighet, men narkospersonalen kramade mig och försäkrade mig om att jag varken är den första eller sista förälder som reagerar så. Även på avdelningen, där jag fick i mig lite lunch, gav en av undersköterskorna mig en go kram. Jag får ändå ge personalen på avd 205 Mölndals Sjukhus en stor eloge idag.

Där är jag nu, jag sitter och väntar på att de ska ringa och tala om att allt är klart och att jag får komma till uppvaket och ge min duktiga son många kramar och pussar. Gud vad duktig du har varit idag och är! Jag hoppas du en dag läser just detta inlägg, min fina Alexander, och inser vad duktig och fin du är. Mammas och pappas älskling <3

Har vi tur så får Alexander åka hem ikväll - och slipper sova på sjukhus alls. Det hade varit det allra bästa förstås.
Jag återkommer med uppdatering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar