tisdag 27 september 2011

Uppskjuten operation

Operationen som skulle bli av imorgon är uppskjuten en vecka. Först var jag väldigt besviken, men allteftersom dagen har gått har jag kommit till acceptans. Bara att ladda om inför onsdag den 5 oktober istället! Operation 1 av hur många får vi se, men förhoppningsvis behövs bara en operation av vardera öga. Lyckligtvis har jag också en förstående chef, så till helgen blir det jobb fredag + lördag natt, söndag troligtvis också, och sjukskrivning from onsdag och en vecka framåt istället.

Idag var jag iallafall på Mölndals sjukhus och avd 205 för inskrivning och undersökning. Allt sånt är med andra ord klart nu så nu är det bara för mig att ringa tisdag om en vecka för att få veta vilken tid på operationsprogrammet jag har, och om jag ska inställa mig kl 06 eller 08. Den trötta delen av mig (en rätt så stor del sömntuta som jag är) vill gärna att det blir 08, men samtidigt är det ju skönt att ha operationen gjord... Jaja, det är inget jag styr över så ingen ide att orda om det nu!

Jag har idag också blivit medlem i Svenska Marfanföreningen, vilket jag borde ha blivit för LÄNGE SEDAN! Men nu är pengarna iallafall på väg till dem, så hoppas jag snart få en bekräftelse på att de kommit fram.

Nu ska jag sova lite, blev inte så mycket av den varan inatt då äldsta sonen drömde mardrömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar