tisdag 24 januari 2012

Vintern kom till slut!

Ja, jag skrev ju att jag skulle börja cykla till jobbet nu. Men så kom så äntligen SNÖN och minusgraderna, och jag är väl lite för bekväm av mig, så nu har det blivit buss faktiskt. Imorse visade termometern -8,7 grader. Genast tänker jag att nu kanske nåååågra kryp dör! Fast jag har läst någonstans att det måste vara minst -10 grader i nån vecka eller så för att det ska ta kål på sniglar, fästningar och annat otrevligt. Men vi hoppas att det kommer fortsätta att vara kallt ett tag till!

Idag har jag iallafall fått rumpan ur och skickat ett meddelande via "Mina vårdkontakter" (så smidigt ju!) till hjärtmottagningen på Sahlgrenska att jag önskar bli "inskriven" där och att de kollar hur det står till med pumpen därinne. Att det ska ha behövt ta så lång tid när det var så lätt?!

Nu ska jag dra på mig raggsockarna och ett extra par byxor och så tänkte jag faktiskt ta med mig pulkan när jag hämtar barnen, så ska vi vara ute en stund och njuta av det underbara vita.

// Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar